Namn&Nytt

Erik Segerborg blir ny chef för strategi och marknadsföring på Hemnet. Foto: Per-Arne Sandegren

Lämnar rysk sajtjätte – går till Hemnet

Mediejobb.nu - @mediejobbNU

Publicerad 2017-10-09

Erik Segerborg blir ny chef för strategi och marknadsföring på Hemnet. Han kommer närmast från svenskgrundade Avito, Rysslands största annonssajt, där han var vice VD.

– Erik har stor kunskap och spännande perspektiv kring marknadsplatser och hur man bygger en framgångsrik bostadssajt. Han kommer att bli ett värdefullt tillskott i Hemnets fortsatta strategi- och marknadsföringsarbete, säger Cecilia Beck-Friis vd på Hemnet.

– Hemnet är ett mycket spännande varumärke och tjänst som jag ser fram emot att vara med och utveckla. Dessutom är bolaget i en intressant fas med nya ägare. Jag hoppas att min erfarenhet från liknande sajter i Ryssland och andra länder kan bidra till det fortsatta arbetet. En tydlig reflektion när man ser på Hemnet utifrån är att svenska mäklare skapar ett innehåll som håller absolut världsklass och deras höga nivå har bidragit till Hemnets framgång, säger Erik Segerborg, tillträdande chef för strategi och marknadsföring på Hemnet.