Erik Norberg, ny Marketing Services Director på Egmont Publishing. Foto: Pressbild

Egmont hämtar vd från Mitt i

Erik Norberg blir ny chef för Egmont Publishings satsning inom digital kommunikation och marknadsföring. Han kommer närmast från en tjänst som vd för Mitt i.

Egmonts affärsområde Marketing Services fokuserar främst på digital kommunikation och innehållsmarknadsföring och innefattar ägarskap i flera nordiska verksamheter, däribland ledande svenska byråer som Ingager, Klintberg Niléhn och KAN. Omsättningen uppgick till cirka 300 miljoner kronor under 2017 och målet är att tillväxten ska öka markant under 2018 och framåt.

Erik Norberg får en nyckelroll i arbetet med att utveckla den övergripande affärsområdesstrategin och att identifiera nya investerings- och samarbetsmöjligheter. Erik Norberg har haft flera ledande befattningar inom olika digitala tillväxtbolag, stora mediehus och inom marknadsföring, och har lång erfarenhet av att utveckla verksamheter i tillväxt och i förändring. Han har bland annat varit VD för Mitt i och COO inom Schibsted.

– Jag är glad över att Erik vill komma till Egmont. Han har en väldigt god kommersiell och digital förståelse, och är en mycket erfaren ledare. Vi ser fram emot att få ombord Erik i vårt team, säger Cato Broberg, chef för Egmont Publishings investeringar inom affärsområdena Marketing Services och E-handel, i ett pressmeddelande.

– Jag ser verkligen fram emot att få börja jobba med Egmont Publishing som befinner sig i en väldigt spännande fas med stora tillväxtmöjligheter. Både i form av utveckling av den befintliga portföljen och genom nya, betydande investeringar, säger Erik Norberg.

Erik Norberg påbörjar sin nya tjänst som Marketing Services Director den 1 juni.

Anna Järnebeck blir ny digital kommunikatör på Visit Roslagen. Foto: Pressbild

Hon blir ny digital kommunikatör på Visit Roslagen

Anna Järnebeck blir ny digital kommunikatör på Visit Roslagen.

Visit Roslagen förstärker nu gruppen med Anna Järnebeck i rollen som digital kommunikatör. Anna kommer att arbeta med att utveckla Visit Roslagens digitala närvaro, men också med kompetenshöjande insatser kring digital kommunikation för aktörer.

– Med en ökad kunskap om våra prioriterade målgrupper i kombination med hur man kommunicerar med dessa i olika kanaler kan vi öka chansen att nå visionen och våra gemensamma mål, nämligen att stärka Roslagen inom naturturism- och kulturturism, säger Gisela Norén, VD Visit Roslagen.