Erica Wigge och Malin Runfelt börjar på Haglöfs. Foto: Pressbilder

Haglöfs gör två topprekryteringar

Haglöfs gör två topprekryteringar till deras marknadsavdelning. Erica Wigge blir ny Publishing Manager och Malin Runefelt börjar som copywriter.

Under 2016 initierade Haglöfs ett större förändringsarbete med syftet att stärka varumärket och öka varumärkeskännedomen, vilket bland annat resulterade i en ny varumärkesplattform och varumärkeslöftet – Beat the elements. Ny flyttar Haglöfs fram positionerna ytterligare och skapar bättre förutsättningar för kreativt innehåll, ökad digital närvaro och en starkare butiksupplevelse genom rekryteringen av två nya roller till sin marknadsavdelning.

Erica Wigge tillträder rollen som Global Publishing Manager. Hon kommer närmast från rollen som senior rådgivare på Jung Relations med kundansvar från flertalet internationella sport- som konfektionsföretag, och har tidigare arbetat som PR- och digitalansvarig på Nordiska Kompaniet.

Malin Runefelt tillträder rollen som Copywriter. Malin kommer närmast från Volontaire där hon arbetade som kreatör och har dessförinnan arbetat på flertalet reklambyråer.

— Erica och Malin har relevant kompetens och erfarenhet samt ett gediget intresse för outdoor och den kombinationen gör dem klippt och skurna för sina respektive nya roller. Vi är jätteglada att ha dem båda ombord, säger Tina Rolén, marknadsdirektör på Haglöfs, i ett pressmeddelande.

Johanna Nordström (till höger) lämnar Nyheter24. Till vänster: Frida Boisen, Bonnier. Foto: Pressbild

Bonnier toppvärvar från Nyheter24

Bonnier Magazines & Brands har gjort klart med en topprekrytering. Nu har de värvat över Johanna Nordström från Nyheter24.

Nu förstärker Bonnier Magazines & Brands sin true native-satsning och stjärnvärvar Johanna Nordström, en av Sveriges mäktigaste inom sociala medier, som går från Social Media Manager-tjänsten på Nyheter24, till videoredaktionen på Bonnier Magazines & Brands

– Att få jobba som videoproducent hos Bonnier Magazines & Brands är en jättestor ära för mig. Att få jobba med innehåll på en så stor plattform är sjukt mäktigt och jag ser fram emot att utvecklas och lära mig ännu mer. Det kallar jag vardagslyx, säger Johanna Nordström.