Anna Järnebeck blir ny digital kommunikatör på Visit Roslagen. Foto: Pressbild

Hon blir ny digital kommunikatör på Visit Roslagen

Anna Järnebeck blir ny digital kommunikatör på Visit Roslagen.

Visit Roslagen förstärker nu gruppen med Anna Järnebeck i rollen som digital kommunikatör. Anna kommer att arbeta med att utveckla Visit Roslagens digitala närvaro, men också med kompetenshöjande insatser kring digital kommunikation för aktörer.

– Med en ökad kunskap om våra prioriterade målgrupper i kombination med hur man kommunicerar med dessa i olika kanaler kan vi öka chansen att nå visionen och våra gemensamma mål, nämligen att stärka Roslagen inom naturturism- och kulturturism, säger Gisela Norén, VD Visit Roslagen.

Pr-byrån Westander har värvat Johanna Wilkens. Foto: Pressbild

Wilkens lämnar Friends – går till Westander

Pr-byrån Westander har värvat Johanna Wilkens, senast kommunikationschef på organisationen Friends. Hon har lång erfarenhet från ideell sektor och har även varit pr-ansvarig på Blocket.

– Westander är en pr-byrå som vill bidra till en positiv samhällsutveckling och den drivkraften betyder mycket för mig. Jag vill hjälpa fler aktörer att få genomslag för sina viktiga frågor, säger Johanna Wilkens, pr-konsult på Westander, i ett pressmeddelande.

Anmäl dig till nyhetsbrevet som ger dig veckans hetaste lediga jobb – direkt i  din inkorg – helt gratis!

Varit tidigare på Blocket
Johanna Wilkens lade grunden för Friends opinionsbildning, som fokuserat på ökade resurser till skolornas arbete mot mobbning och diskriminering. Tidigare har hon bland annat varit pr-ansvarig på Blocket, där hon startade företagets arbete med sociala medier.

– Johanna Wilkens har omfattande erfarenhet av att skapa publicitet och bilda opinion. Hennes kompetens och engagemang kommer vara en stor tillgång för våra uppdragsgivare, säger Patrik Westander, vd på Westander.