Sofia Wood får nytt toppjobb - blir ny marknadschef på Bukowskis. Foto: Pressbild

Hon blir ny marknadschef på Bukowskis

Sofia Wood får nytt toppjobb på Bukowskis. Nu kliver hon in i rollen som marknadschef på den anrika auktionsfirman.

Sofia Wood kommer närmast från en tjänst som Digital Communications Manager på Bukowskis, en roll där hon har utvecklat Bukowskis digitala kommunikation och stärkt den visuella närvaron.

Sofia Woods nya uppdrag blir att utveckla företagets varumärke och förtydliga Bukowskis erbjudande som Nordens ledande och mest moderna auktionshus.

– Det känns otroligt spännande att få fortsätta utveckla ett varumärke som Bukowskis, som lyckas kombinera en anrik historia med en tydlig förståelse för vår omvärld idag och den potential det innebär för att kunna växa globalt, säger Sofia Wood, marknadschef Bukowskis, i en kommentar.

Hon blir ny vd på Wallstreet Media

Den 1 november tillträdde Sanna Kindmark rollen som vd för det Stampenägda mediebolaget Wallstreet Media.

Sanna har, med ett uppehåll på två år, varit anställd i bolaget sedan 2006. Sedan februari 2017 är hon operativt ansvarig för verksamheten, vars primära fokus är utomhusreklam.

– Det är med glädje jag kan presentera Sanna som ny vd för Wallstreet Media. Sanna har en lång och gedigen erfarenhet av utomhusreklam och hon har gjort ett väldigt bra jobb som operativ chef för verksamheten. Det senaste året har varit ett utvecklingsår och nu är det full fart framåt i både Göteborg och Stockholm. Med Sanna som ansvarig är jag övertygad om att det kommer bli bra, säger Johan Hansson, vd Stampen Media, i ett pressmeddelande.

Missa inga lediga tjänster! Anmäl dig gratis till nyhetsbrevet som ger dig veckans hetaste jobb

Sanna Kindmark var anställd på Wallstreet Media mellan 2006 och 2014 och kom tillbaka till företaget 2016. Tiden däremellan var hon etableringsansvarig på Nordic Wellness. Nu är Sanna redo att anta rollen som vd för Wallstreet Media.

– Det ska bli fantastiskt roligt att få axla rollen som vd på Wallstreet Media som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Under 2018 kommer vi att lägga vårt fokus på trafikreklam primärt, vilket också är vår kärnverksamhet, säger Sanna Kindmark, tillträdande vd på Wallstreet Media.