Erik Segerborg blir ny chef för strategi och marknadsföring på Hemnet. Foto: Per-Arne Sandegren

Lämnar rysk sajtjätte – går till Hemnet

Erik Segerborg blir ny chef för strategi och marknadsföring på Hemnet. Han kommer närmast från svenskgrundade Avito, Rysslands största annonssajt, där han var vice VD.

– Erik har stor kunskap och spännande perspektiv kring marknadsplatser och hur man bygger en framgångsrik bostadssajt. Han kommer att bli ett värdefullt tillskott i Hemnets fortsatta strategi- och marknadsföringsarbete, säger Cecilia Beck-Friis vd på Hemnet.

– Hemnet är ett mycket spännande varumärke och tjänst som jag ser fram emot att vara med och utveckla. Dessutom är bolaget i en intressant fas med nya ägare. Jag hoppas att min erfarenhet från liknande sajter i Ryssland och andra länder kan bidra till det fortsatta arbetet. En tydlig reflektion när man ser på Hemnet utifrån är att svenska mäklare skapar ett innehåll som håller absolut världsklass och deras höga nivå har bidragit till Hemnets framgång, säger Erik Segerborg, tillträdande chef för strategi och marknadsföring på Hemnet.

Frida Nordstrand går till C More och TV4. Foto: Press

Toppvärvningen – Frida Nordstrand går till C More och TV4

Flerfaldigt Kristallen-nominerade Frida Nordstrand är C More och TV4:s senaste stjärnvärvning. Nordstrand blir en frontfigur i storsatsningen på landslagsfotboll och stärker samtidigt teamet som kommer jobba med den nya Sportkanalen.

Nu tar hon klivet till C More och TV4 där hon bland annat kommer arbeta med fotbollsmästerskapen, det nya formatet UEFA Nations League och ha en framträdande roll på Sportkanalen som har premiär den 14 oktober.

– Det känns fantastiskt att få jobba med fotbolls-VM och -EM som är bland de största sporthändelserna i världen. Nu närmast ser jag fram emot att bygga upp Sportkanalen tillsammans med mina nya kollegor på C More och TV4, det är en häftig utmaning som ska bli väldigt rolig, säger Frida Nordstrand.