Pino Roscigno blir ny marknadsdirektör på Stadium. Foto: Pressbild

Han blir ny marknadsdirektör på Stadium

Sportkedjan Stadium stärker upp marknadsavdelningen och rekryterar Pino Roscigno som ny marknadsdirektör.

Sportkedjan Stadium stärker upp marknadsavdelningen och rekryterar Pino Roscigno som ny marknadsdirektör. Pino kommer närmast från en tjänst som marknadschef på SPP och börjar på Stadium den första november.

– Det känns väldigt roligt att kunna välkomna Pino till Stadium. Han är en driven ledare med stor erfarenhet av att jobba med kundrelationer, både fysiskt och digitalt, säger Karl Eklöf, vd på Stadium, i ett pressmeddelande.

Pino Roscigno har över 20 års erfarenhet av marknadsföring och försäljning från olika ledande positioner och har under de senaste sex åren arbetat som marknadschef på SPP. Pino kommer att vara stationerad på Servicekontoret i Norrköping.

– Jag har alltid varit intresserad av träning och hälsa så jag ser verkligen fram emot att komma igång och bli en del av teamet som vill inspirera människor till ett aktivt liv. Stadium är unikt på många sätt och jag är otroligt taggad på att vara en del Stadiums fortsatta resa, säger Pino Roscigno.

Max Rydahl, närmast från Telia Company, tillträder den 14 augusti den nyinrättade rollen som marknads- och försäljningsdirektör på bränslecellsföretaget myFC. Foto: Pressbild

Lämnar Telia för storsatsande myFC

Max Rydahl, närmast från Telia Company, tillträder den 14 augusti den nyinrättade rollen som marknads- och försäljningsdirektör på bränslecellsföretaget myFC. Max Rydahl tar plats i företagets koncernledningsgrupp.

Max Rydahl lämnar därmed rollen som chef för affärsutveckling av mobila tjänster och hårdvara för konsumentmarknaden på Telia Sverige, där han bland annat lett arbetet med Telias tjänst för uppkopplade bilar. Dessförinnan har han varit både inköps- och produktchef på Phone House.

– Max kan konsumentmarknaden, är en van förhandlare och har ett brett kontaktnät med stora globala spelare i mobilindustrin. Han har den ovanliga kombinerade erfarenheten av affärsutveckling, lönsamhetstänk och inköp, en klar konkurrensfördel i en bransch som växer så fort som vår. Jag har utlovat organisationsförstärkningar länge, och jag är mycket glad att kunna leverera på det löftet, säger Björn Westerholm, vd för myFC, i ett pressmeddelande.

– MyFC ligger för det första i framkant på en marknad som expanderar enormt snabbt. Men uppdraget är också emotionellt tilltalande på ett personligt plan: att få arbeta med grön energi som möjliggör ständig uppkoppling oavsett om det är via en telefon eller en bil. Det ska bli fantastiskt kul att få driva försäljningen, marknadsföringen och affären för myFC i ett så avgörande skede som nu, säger Max Rydahl.

Max Rydahls ansvarsområden blir all myFC:s försäljning och marknadsföring gentemot mobiloperatörer, powerbankproducenter och smartphonetillverkare. Så småningom tillkommer även försäljningen av Lamina REX.

Max Rydahl tillträder sin tjänst den 14 augusti. Koncernledningsgruppen kommer då att bestå av vd Björn Westerholm, finansdirektör Ulf Henning, Chief Product Officer Michael Glantz samt marknads- och försäljningsdirektör Max Rydahl.