Dzana Dedovic blir ny affärsområdeschef för Viafree. Foto:Pressbild

Stjärnskott får toppjobb på MTG

Nu står det klart att Dzana Dedovic blir ny affärsområdeschef för MTG-ägda Viafree.

Hon började på MTG 2016 som Management Trainee och har en akademisk bakgrund inom industriell ekonomi vid Lunds Universitet och en Master i Entreprenörskap & Business Design från Chalmers Tekniska Högskola. Inom ramen för sin Master grundade hon även Wyberry Technologies tillsammans med en studiekamrat, ett hårdvaruföretag inom trådlös dataöverföring för broadcasting. Efter sitt år som trainee gick Dzana vidare till en roll som strategianalytiker inom MTG Sverige.

– Jag känner mig enormt stolt och hedrad över mitt nya uppdrag på MTG Sverige och ser fram emot att fortsätta bygga Nordens bästa reklamfinansierade streamingtjänst tillsammans med resten av Viafree-teamet, säger Dzana Dedovic, i en kommentar.

Tjänsten som affärsområdeschef för Viafree i Sverige innebär ett lokalt kommersiellt ansvar liksom att utveckla innehållet på plattformen tillsammans med MTG Sveriges innehållsavdelning. Dzana tillträder den 1 december och kommer att ingå i MTG Sveriges svenska ledningsgrupp.

Erik Segerborg blir ny chef för strategi och marknadsföring på Hemnet. Foto: Per-Arne Sandegren

Lämnar rysk sajtjätte – går till Hemnet

Erik Segerborg blir ny chef för strategi och marknadsföring på Hemnet. Han kommer närmast från svenskgrundade Avito, Rysslands största annonssajt, där han var vice VD.

– Erik har stor kunskap och spännande perspektiv kring marknadsplatser och hur man bygger en framgångsrik bostadssajt. Han kommer att bli ett värdefullt tillskott i Hemnets fortsatta strategi- och marknadsföringsarbete, säger Cecilia Beck-Friis vd på Hemnet.

– Hemnet är ett mycket spännande varumärke och tjänst som jag ser fram emot att vara med och utveckla. Dessutom är bolaget i en intressant fas med nya ägare. Jag hoppas att min erfarenhet från liknande sajter i Ryssland och andra länder kan bidra till det fortsatta arbetet. En tydlig reflektion när man ser på Hemnet utifrån är att svenska mäklare skapar ett innehåll som håller absolut världsklass och deras höga nivå har bidragit till Hemnets framgång, säger Erik Segerborg, tillträdande chef för strategi och marknadsföring på Hemnet.