Frida Nordstrand går till C More och TV4. Foto: Press

Toppvärvningen – Frida Nordstrand går till C More och TV4

Flerfaldigt Kristallen-nominerade Frida Nordstrand är C More och TV4:s senaste stjärnvärvning. Nordstrand blir en frontfigur i storsatsningen på landslagsfotboll och stärker samtidigt teamet som kommer jobba med den nya Sportkanalen.

Nu tar hon klivet till C More och TV4 där hon bland annat kommer arbeta med fotbollsmästerskapen, det nya formatet UEFA Nations League och ha en framträdande roll på Sportkanalen som har premiär den 14 oktober.

– Det känns fantastiskt att få jobba med fotbolls-VM och -EM som är bland de största sporthändelserna i världen. Nu närmast ser jag fram emot att bygga upp Sportkanalen tillsammans med mina nya kollegor på C More och TV4, det är en häftig utmaning som ska bli väldigt rolig, säger Frida Nordstrand.

Erica Wigge och Malin Runfelt börjar på Haglöfs. Foto: Pressbilder

Haglöfs gör två topprekryteringar

Haglöfs gör två topprekryteringar till deras marknadsavdelning. Erica Wigge blir ny Publishing Manager och Malin Runefelt börjar som copywriter.

Under 2016 initierade Haglöfs ett större förändringsarbete med syftet att stärka varumärket och öka varumärkeskännedomen, vilket bland annat resulterade i en ny varumärkesplattform och varumärkeslöftet – Beat the elements. Ny flyttar Haglöfs fram positionerna ytterligare och skapar bättre förutsättningar för kreativt innehåll, ökad digital närvaro och en starkare butiksupplevelse genom rekryteringen av två nya roller till sin marknadsavdelning.

Erica Wigge tillträder rollen som Global Publishing Manager. Hon kommer närmast från rollen som senior rådgivare på Jung Relations med kundansvar från flertalet internationella sport- som konfektionsföretag, och har tidigare arbetat som PR- och digitalansvarig på Nordiska Kompaniet.

Malin Runefelt tillträder rollen som Copywriter. Malin kommer närmast från Volontaire där hon arbetade som kreatör och har dessförinnan arbetat på flertalet reklambyråer.

— Erica och Malin har relevant kompetens och erfarenhet samt ett gediget intresse för outdoor och den kombinationen gör dem klippt och skurna för sina respektive nya roller. Vi är jätteglada att ha dem båda ombord, säger Tina Rolén, marknadsdirektör på Haglöfs, i ett pressmeddelande.